New York, New York

przez , 02.paź.2014, w USA

Było to w 2009, luty trochę zimno ale warto było wyrwać się z łajby, choćby na te parę godzin. Staliśmy w Newark i na rzece widać było w dali Statuę WolnościStatue of Liberty ( na filmach wydaje się ogromna w rzeczywistości na tle wieżowców wypada raczej średnio) . No taksówką ze statku ja i kumpel do stacji metra i w wagonik do NY. Wysiedliśmy na stacji Medison Squre Garden (okazało się, że to hala sportowa) i na zewnątrz kierunek Time Squre. Każdy chyba widział jakiś amerykański film gdzie akcja toczyła się w NY, choć mi jakoś najbardziej utknęło w głowie Sylwester w TV i jakiś reporter stojący na Time Squre i odliczanie cyfrowego zegara do północy. No to jesteśmy w NY sylwester to to nie jest ale narzekać nie będę marzenie jakoś się spełniło. Jestem stoję na Time SqureTime Squre. Placem to raczej ciężko nazwać, powstał trójkątny skwer (wszystkie ulice w NY biegną północ-południe i wschód-zachód oprócz Broadway ta uliczka biegnie poprzecznie i dlatego powstał ten specyficzny placyk. Ale odchodzimy od tematu. No to jesteśmy to czas coś zjeść. W padamy do Hard Rock Cafe na piwko i jakąś przekąskę.Hard Rock W środku wystrój super pełno pamiątek po gwiazdach rocka i nie tylko, nawet Harley stoi pod ścianą. Najedzeni idziemy dalej. NY to przydałoby się odwiedzić Empire State Bulding. Po zapytaniu o drogę skierowali nas w odpowiednią stronę. To idziemy. Przed budyniem spotykamy Czarnego kolegę, robi w turystyce i proponuje wycieczki objazdowe. Grzecznie dziękujemy ale nie da rady za mało czasu. No to standardowe pytanie skąd jesteście (no to teraz się zacznie z reguły mylą Poland z Holland a dalej Europa na Niemcach im się kończy) a tu miłe zaskoczenie wie gdzie Polska leży widocznie branża turystyczna to obeznany, żegnamy się i idziemy dalej. Jest… wejście do Empire State Buliding no to wchodzimy. Zakupiliśmy bileciki 20$ od głowy za wjazd windą na taras widokowy. Po drodze obowiązkowe płatne nieobowiązkowe zdjęcie. Już tłumacze obowiązkowe bo każdego fotografują pewnie jakieś rozpoznawanie twarzy, sprowadzają czy przypadkiem my nie terroryści.  A nie obowiązkowe bo przed wyjściem można zakupić tą właśnie fotkę z napisem budynku w tle, ale mało kto kupuje lepsze własne zdjęcia ze szczytu. Widok z góry całkiem całkiem choć budynek nie powala. Empire State Bulding Zazwyczaj na filmach pokazują oświetlony szczyt budynku z arkadami to nie jest Empire State lecz budynek Cryslera. CryslerNapatrzyliśmy się na widoczki no to czas lecieć dalej. Po drodze jakaś pizza (całkiem dobra) i hotdog z budki na ulicy (już nie taki dobry). No i nie starczyło już nam czasu na Central Park może następnym razem.. Teraz do metra, taxi i na statek i dalej w drogę gdzieś w świat.

Szukasz czegoś?

Użyj poniższego formularza:

Nadal nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zostaw komentarz w notce, lub skontaktuj się z nami a zajmiemy się tym.

Blogroll

Kilka bardzo polecanych stron...